Gezonde werknemers zijn een grote troef
De meeste mensen brengen meer dan een derde van hun tijd door op het werk. Gezonde werknemers zijn fitter, minder vaak ziek en dus productiever. Ze zijn dan ook van fundamenteel belang voor het succes van een bedrijf.
Voor werkgevers is het een uitdaging om op een duurzame manier voor hun menselijk kapitaal te zorgen. Wil jij een gezonde levensstijl promoten bij je werknemers? Dat kan.
Het Logo promoot projecten die de gezondheid van werknemers bevorderen. We ondersteunen bedrijven om een integraal gezondheidsbeleid te voeren op het werk. Dat doen we samen met en via bedrijfsgerelateerde netwerkpartners, zoals externe diensten voor preventie en bescherming op het werk, werkgevers- en werknemersorganisaties…
Kijk ook eens op
Ga aan de slag.
10-daagse van de Geestelijke Gezondheid
De 10-daagse is het uitgelezen moment om mensen bewust te maken van het belang van een goede geestelijke gezondheid.
Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker
Spoor vrouwen aan om een uitstrijkje te laten nemen.
Bevolkingsonderzoek Borstkanker
Spoor vrouwen aan om zich gratis te laten onderzoeken. Oktober is borstkankermaand!
Bevolkingsonderzoek Dikkedarmkanker
Spoor mensen aan om zich te screenen op dikkedarmkanker.
Buddy Deal
Stichting tegen Kanker roept op om in 1 maand niet te roken. Het doel is om te stoppen met roken vanaf de maand mei met de steun van een Buddy (een partner, vriend, familie, collega, …).
COVID-19 - coronavirus
COVID-19 en de daarbij horende maatregelen brengen voor velen onzekerheid en angst met zich mee. Het blijft het dan ook belangrijk om mensen te begeleiden met correcte informatie. Hieronder vind je een opsomming van nuttige materialen en bronnen, met als doel de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan en te informeren over de vaccinatiecampagne.
De bewegingsdriehoek
Voldoende bewegen, hoe doe je dat? De bewegingsdriehoek legt het je uit.
De geluksdriehoek
Het Vlaams Instituut Gezond Leven verzamelde alle belangrijke wetenschappelijke kennis over geluk – Wat is het? Hoe kun je eraan werken? – in de geluksdriehoek.
Europese Vaccinatieweek
Zet mee de Europese Vaccinatieweek in de kijker en zorg er mee voor dat de boodschap bij de doelgroep terecht komt.